7 آذر روز نیروی دریایی

                                                                                                                           7 آذر، روز نیروی دریایی

نیروی دریایی نیز، همچون سایر نیروها بحمدالله در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه ی دفاع مقدس از کشور اسلامی مان چون نگینی درخشنده است و بر عرشه ی کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز کنترل و بازرسی کشتی ها در خلیج فارس و تنگه ی هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر امریکای متجاوز و حضور جدی آنان در آب های بین المللی، نشانه ی اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار کند.

 

نامگذاری روز نیروی دریایی ارتش
«امام خمینی قدس سره»: به مناسبت رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی، در ابتدای دوران دفاع مقدس، با تأیید امام قدس سره هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه ی با شکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود.
هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشک انداز «پیکان» می باشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آ ب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد.

 


زندگی نامه شهید کرامت عسکری

  • شهید کرامت عسکری زندگی کوتاه ولی پر ثمره ای داشت در 25 بهمن ماه 1343 در شهرک جوادیه در یک خانواده مذهبی و متدین چشم به جهان گشود نام وی را کرامت گذاشتند تا اینکه پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی در سن 6 سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس سوم راهنمایی در دبستان شهید عباس حیدری گذراند و دوران دبیرستان را در دبیرستان نظام الملک شیراز شروع کرد وی در کلاس اول نظری در حین درس خواندن در سال 1361 به عضویت گروه مقاومت شهید اباذر منفرد پایگاه روستای جوادیه درآمد که برای گذراندن آموزش نظامی و عقیدتی به اردوی بسیج رفت ایشان بسیار خوش اخلاق و صبور و عضو فعال گروه مقاومت بود بعد از گذراندن دوران آموزش نظامی با دوستان خود در اردوی گروههای مقاومت شرکت کرد.  در سال 1362 در کلاس دوم نظری بود که برای اولین بار جهت رفتن به جبهه های حق علیه باطل ثبت نام کرد بعد از دو ماه آموزش در اردوگاه باجگاه به جبهه اعزام شد و سه ماه را در جبهه گذراند بعد از آمدن از جبهه مدتی کمتر از یک ماه نگذشته بود که برای اعزام مجدد ثبت نام نمود تا به ندای امام بزرگوار لبیک بگوید و به جبهه های جنوب رفت  و در عملیات خیبر شرکت کرد تا اینکه در تاریخ 1362/12/11 همراه با همرزمش شهید غلامحسین غلامزاده به دیدار مولایشان حضرت امام حسین (ع) رفتند و به لقاء اله پیوستند . درتاریخ 1363/12/18 پیکر این دو شهید عزیز پس از تشییع بر دست های امت حزب اله در میان بدرقه ی ملت شهید پرور در قطعه شهدای روستای جوادیه (زادگاهشان) به خاک سپرده شدند . والسلام . روحش شاد و راهش مستدام باد .